Monday, July 4, 2016

ဗမာေတြ ေၾကာက္ေနသလား


စစ္မွန္တဲ့ျပည္ေထာင္စုစနစ္ကို ဘာျဖစ္လို႔ ေၾကာက္ေနၾကတာလည္း ...က်ေနာ္တို႔ရဲ့ အဓိကျပႆနာဟာ ျပည္ေထာင္စု ျပႆနာပဲျဖစ္တယ္ ။ျပည္ေထာင္စုႀကီးကို အသစ္တဖန္ ဘယ္လိုတည္ေဆာက္မလဲဆိုတဲ့ျပႆနာပါ။ ျပည္ေထာင္စုထဲမွာရွိတဲ့ တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးမ်ားရဲ့ က႑ႏွင့္ ျပည္မက႑ကို ဘယ္လိုကိုင္တြယ္ေျဖရွင္းၾကမလဲ…ဒါကအဓိကပါ။ျပည္ေထာင္စုအတြင္းမွာ မွီတင္းေနထိုင္ၾကတဲ့ တိုင္းရင္းသားအားလံုး လူမ်ိဳးအားလံုးရဲ့ျပႆနာကို ေျပလည္စြာကိုင္တြယ္ေျဖရွင္းႏိုင္ရင္ ျပည္တြင္းျငိမ္းခ်မ္းေရးကို အျမန္ဆံုးရေအာင္ေျဖရွင္းႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ဗမာေတြဟာ  “စစ္မွန္တဲ့ျပည္ေထာင္စု”ဆိုတဲ့စကားကို သူတို႔ပါးစပ္ကထြက္လာမွာကိုေတာင္ ေၾကာက္ေနၾကတယ္။ “ဖက္ဒရယ္” ဆိုတဲ့စကားလံုးၾကားလိုက္တာနဲ႔ တီေကာင္ကိုဆားနဲ႔တို႔သလို တြန္႔လိမ္ကုန္ၾကတယ္လို႔ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားက ေျပာၾက၊ဆိုၾက၊ေရးၾက၊ေမးေနၾကသည္မွာ ၾကာခဲ့ပါျပီ။
ဤေမးခြန္းကို က်ေနာ္ေတြးၾကည့္သည္။ ဖက္ဒရယ္ႏွင့္ဗမာသည္ အဘယ္သို႔နည္း။တိုင္းရင္းသားတို႔ေရးသားသည့္ ဖက္ဒရယ္မူမ်ားကိုလည္း ေမႊေႏွာက္ေလ့လာမိသည္။ေတြ႔ပါျပီ။
ညီေနာင္ဘြားတို႔၏ ဖက္ဒရယ္
တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔အစည္းမ်ားက ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ မူၾကမ္းေရးဆြဲေရးႏွင့္ ညွိႏိႈင္းမႈ ေကာ္မတီ Federal Constitution Drafting and Coordinating Committee (FCDCC) မွ ဦးေဆာင္ေရးဆြဲထားေသာ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ(၂၀၀၇)ကို ျပင္ဆင္ေရးဆြဲထားသည့္ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ (၂၀၀၈) ကို အေကာင္အထည္ေဖၚလိုၾကျခင္းသည္။  ဤမူကို ၂၀၀၅-ခုႏွစ္ ေဖေဖၚဝါရီလ(၉)ရက္ေန႔မွ (၁၂)ရက္ထိ ထိုင္းျမန္မာနယ္စပ္တေနရာတြင္က်င္းပခဲ့ေသာ အနာဂတ္ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု ဖြဲ႔စည္းပံုဆိုင္ရာအေျခခံမူမ်ားခ်မွတ္ေရး ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲမွ အားထုတ္ထားျခင္းျဖစ္၏။ ထိုႏီွးေႏွာဖလွယ္ပြဲသို႔ ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲအႏိုင္ရ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ႏိုင္ငံေရးပါတီအဖြဲ႔အစည္းအသီးသီးတို႔မွ ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊အမ်ိဳးသမီးအဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊လူငယ္အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ လူထုအေျချပဳအဖြဲ႔အစည္းမ်ားတို႔မွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား စုစုေပါင္း (၁၀၆)ဦးတက္ေရာက္၍ အနာဂတ္ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု ဖြဲ႔စည္းပံုဆိုင္ရာအေျခခံမူ(၈)ခ်က္ကို ခ်မွတ္ေပးခဲ့ပါသည္။ NCUB, NDF, UNLD(LA), NCGUB, KNPP, SDU, WLB, NY Forum, SYCB,တို႔မွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကိုေရြးခ်ယ္၍ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ မူၾကမ္းေရးဆြဲေရးႏွင့္ ညွိႏိႈင္းမႈ ေကာ္မတီ (FCDCC) ဖြဲ႔စည္းကာ လမ္းညႊန္ခ်က္မ်ားႏွင့္အညီေရးဆြဲခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။၎၏ ဒုတိယမူၾကမ္း ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႔ စည္းပံုတြင္--

ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏိုင္ငံဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ(ဒုတိယမူၾကမ္း)
The Constitution of the Federal Republic of the Union of Burma (Second Draft)
ဖက္ဒရယ္ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ(မူၾကမ္း)ေရးဆြဲေရးႏွင့္ညွိႏိႈင္းမႈေကာ္မတီ
Federal Constitution Drafting and Coordinating Committee
အခန္း(၃)
ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုအဖြဲ႔ဝင္ျပည္နယ္မ်ား
Member States of the Federal Union

ပုဒ္မ(၄၈) ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုအဖြဲ႔ဝင္ျပည္နယ္မ်ား
(က) ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု၏ အဖြဲ႔ဝင္ျပည္နယ္မ်ားသည္ ဤဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒႏွင့္အညီ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္အခြင့္အေရး    အျပည့္အဝရွိေစရမည္။
(ခ) ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုကို အမ်ိဳးသားျပည္နယ္မ်ား၊ အမ်ိဳးသားမ်ားျပည္နယ္မ်ားႏွင့္ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုနယ္ေျမမ်ားျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းေစရမည္။
ပုဒ္မ(၄၉) ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုအဖြဲ႔ဝင္ျပည္နယ္မ်ားႏွင့္ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုနယ္ေျမမ်ား
(က) ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုအဖြဲ႔ဝင္ျပည္နယ္မ်ား---
ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုအဖြဲ႔ဝင္ အမ်ိဳးသားျပည္နယ္မ်ားႏွင့္ အမ်ိဳးသားမ်ားျပည္နယ္မ်ားမွာ ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္သည္။
(၁) ကခ်င္အမ်ိဳးသားျပည္နယ္
(၂) ကရင္အမ်ိဳးသားျပည္နယ္
(၃) ကရင္နီအမ်ိဳးသားျပည္နယ္
(၄) ခ်င္းအမ်ိဳးသားျပည္နယ္
(၅) ဗမာအမ်ိဳးသားျပည္နယ္
(၆) မြန္အမ်ိဳးသားျပည္နယ္
(၇)တနသၤာရီအမ်ိဳးသားမ်ားျပည္နယ္
(၈) ရခိုင္အမ်ိဳးသားျပည္နယ္
(၉) ရွမ္းအမ်ိဳးသားျပည္နယ္
(၁၀)ဧရာဝတီအမ်ိဳးသားမ်ားျပည္နယ္
(၁၁)--------------------------------------
(၁၂)--------------------------------------တို႔ ျဖစ္ပါသည္။


ဗမာေတြေၾကာက္ၾကသည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ က်ေနာ္ဗမာတေယာက္အေနျဖင့္ေျဖဆိုရမည္ဆိုပါက ဟုတ္ကဲ့ ေၾကာက္ပါတယ္ဟူ၍ပင္ ရိုးသားစြာေျဖဆိုခ်င္ပါသည္။ ဤကဲ့သို႔ ဝန္ခံျပန္ပါကလည္း ဗမာလူမ်ိဳးႀကီးဝါဒဟု က်ေနာ့္အားစြပ္စြဲၾကေပဦးမည္မွာ မလြဲေပ။ အေျဖမွန္အတြက္ ဝန္ခံျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဤအေၾကာက္တရားကို အေျခခံ၍ ေဝဖန္ဆန္းစစ္ၾကပါရန္လည္း အၾကံျပဳအပ္ပါ၏။ ျငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေရွးရႈပါသည္။အမ်ိဳးသားေရးကို လည္းေတြးမိပါသည္။ တတ္အားသမွ်ကိုလည္း ေပးေဝငွပါ၏။သို႔ေသာ္ ေသခ်ာသည္မွာ ဗမာ့တပ္မေတာ္ႏွင့္ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ ကိုင္တို႔၏ အႏၲရာယ္စက္ကြင္းတြင္ ဆူးၾကားကဘူးခါးသီးပမာ ရွိေပလိမ့္မည္။သို႔တေစ တာဝန္ေက်သည့္ ႏိုင္ငံသားတေယာက္အျဖစ္ ေထာက္ျပေဝဖန္၍က်ေနာ္ရပ္တည္ကာရွင္သန္ေနခ်င္ပါေသးသည္။
က်ေနာ္၏ နံပါတ္တစ္အေၾကာက္ဆံုးတရားသည္ ဤဖက္ဒရယ္စစ္စစ္မူႏွင့္ဗမာလူတို႔အၾကား အျငင္းပြါးရာက စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ား၏ ကယ္တင္ျခင္းကို ေနာက္ထပ္မခံယူလိုေတာ့ျခင္းျဖစ္သည္။။
နံပါတ္ႏွစ္အေၾကာက္တရားမွာမူ ႏွစ္ငါးဆယ္ေက်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ခဲ့သည့္ ေမြးဇာတိေျမ မေကြးတိုင္းဆိုသည့္ အစြဲကို ျဖဳတ္ထုတ္သတ္၍ ဗမာျပည္နယ္သားလုပ္ရေပဦးမည္။ အကယ္၍သာ မေကြးတိုင္းသားတို႔က လြတ္လပ္၍ တန္းတူညီမွ်မႈရွိေသာ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ရွိသည့္ မေကြးျပည္နယ္အျဖစ္ ေတာင္းဆိုလာပါကလည္း ခက္ရေခ်ဦးေတာ့မည္။
တတိယအေၾကာက္တရားမွာကား ဤဖက္ဒရယ္စစ္စစ္မူ၏ဖြဲ႔စည္းပံုအရ (၁) ကခ်င္အမ်ိဳးသားျပည္နယ္၊ (၂) ကရင္အမ်ိဳးသားျပည္နယ္၊ (၃) ကရင္နီအမ်ိဳးသားျပည္နယ္၊(၄) ခ်င္းအမ်ိဳးသားျပည္နယ္၊(၅) ဗမာအမ်ိဳးသားျပည္နယ္၊(၆) မြန္အမ်ိဳးသားျပည္နယ္၊ (၇)တနသၤာရီအမ်ိဳးသားမ်ားျပည္နယ္၊(၈) ရခိုင္အမ်ိဳးသားျပည္နယ္၊(၉) ရွမ္းအမ်ိဳးသားျပည္နယ္၊(၁၀)ဧရာဝတီအမ်ိဳးသားမ်ားျပည္နယ္ တို႔မွ ကိုယ္စားလွယ္အညီအမွ်တက္ေရာက္ ခြင့္ရွိသည့္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္တြင္ ေသခ်ာေပါက္အားျဖင့္ ဗမာလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ၁၀ ရာခိုင္းႏွင့္ တိုင္းရင္းသားကိုယ္ စားလွယ္မ်ားက ၉၀ ရာႏႈန္းပါဝင္မည္ျဖစ္၏။အကယ္၍သာ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္က သမၼတေယာက္တင္ေျမွာက္မည္ဆိုပါက ဗမာကိုယ္စားလွယ္က ၁၀ မဲသာရွိ၍ တိုင္းရင္းသားကိုယ္စားလွယ္က မဲေပါင္း ၉၀ ရေပေတာ့မည္။ ဤသို႔ဆိုပါလွ်င္ ဗမာအင္ပါယာသည္ေနဝင္သြားရပါလိမ့္မည္။ ယေန႔ဗမာရွင္ဘုရင္သည္ မနက္ျဖန္ ထီးေတာ္မိုးလုပ္ရမည္မွာ မလြဲေပ။က်ားသနားမွ ႏြားခ်မ္းသာရမည့္ကိန္းပင္။ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ား၏ ေစလိုရာေစအမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္မွာ ဗမာေတြေနစရာပင္ရွိမည္မထင္ပါ။ လက္ေတြ႔သေဘာကို ေျပာျပရပါလွ်င္ က်ေနာ္သည္ ထိုင္းႏိုင္ငံဘက္ျခမ္း ကရင္စစ္ေျပးဒုကၡသည္စခန္းမွာ ၂၀၀၈-ခုႏွစ္မွ ၂၀၁၆-ခုႏွစ္ထိ ေနထိုင္လွ်က္ရွိပါသည္။ တိုင္းရင္းသားအမ်ားစုလႊမ္းမိုးသည့္ ဤစခန္းတြင္ ဗမာဆိုလွ်င္ တဆင့္နိမ့္၍ ဆက္ဆံၾကသည္မွာ ပံုျပင္တခုမဟုတ္ေပ။ ကိုယ္ေတြ႔ပင္ျဖစ္ပါသည္။နာက်င္၍ေတာ့မဟုတ္ပါ။ ဆင္ျခင္ေတြးေတာၾကံဆႏိုင္ၾကေစရန္ တင္ျပျခင္း သာျဖစ္ပါသည္။ သမင္ကိုလည္းမ်က္တဆုပ္၊ ျမင္းကိုလည္းမ်က္တဆုပ္၊ဆင္ကိုလည္းမ်က္တဆုပ္သာေၾကြးသည့္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္တြင္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားအားလံုးစုစုေပါင္းလူဦးေရထက္ ပိုမိုမ်ားျပားေသာလူဦးေရထူေျပာသည့္ ဗမာျပည္နယ္အဖို႔ ဂြတီးဂြက်ႏိုင္ေပ လိမ့္မည္။
နံပါတ္ေလးအေၾကာက္တရားလည္း ရွိပါေသးသည္။တိုင္းေဒသႀကီး(၇)ခုျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းထားသည့္ ဗမာျပည္မကို အင္အားခ်ိနဲ႔ ေစလို၍ေလာဟု ေတြးေတာစရာ။ ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ တနသၤာရီတိုင္းႏွစ္တိုင္းကို ခုတ္ပိုင္း၍ ဗမာျပည္နယ္ထဲကခြဲထုတ္ထားျပန္ သည္။ အကယ္၍သာ အတည္ျပဳခဲ့ပါက  ဗမာျပည္နယ္လူဦးေရသည္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားလူဦးေရထက္ ေလ်ာ့နည္းသြားေပမည္။ ဤသို႔ဆိုလွ်င္ လူဦးေရကိုအေျခခံ၍ ေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္ေသာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္တြင္လည္း ဗမာျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေရသည္ တိုင္းရင္းသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေရထက္ နည္းပါးသြားေပေတာ့မည္မွာ မလြဲပါ။ ဤသို႔ဆိုပါလွ်င္ ဗမာတို႔တင္သြင္း သမွ်ေသာအဆိုသည္ တိုင္းရင္းသားတို႔၏ကန္႔ကြက္မဲျဖင့္ ေရတိမ္နစ္ရမည္မွာေသခ်ာပါသည္။ သဲထဲေရသြန္သည္က အက်ိဳးျမင္ရပါေပဦးမည္။
နံပါတ္(၅) အေၾကာက္တရားသည္ ေတြးပင္မေတြးဝ့ံစရာပင္။ပုဒ္မ(၁၅၄)အရ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုကာကြယ္ေရးအတြက္ ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စုတပ္မေတာ္ကိုတည္ေထာင္ျပီး ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုသမၼတသည္ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုတပ္မေတာ္၏ စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္ ျဖစ္သည္။ အကယ္၍သာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ား၏စစ္သည္ေတာ္မ်ားစြာပါဝင္ေသာတပ္မေတာ္ကို တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးျဖစ္သည့္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္လုပ္ခဲ့ပါလွ်င္ ဗမာသူပုန္သူကန္မ်ားစြာ ေပၚေပါက္လာမည္ကားမလြဲမေသြျဖစ္မည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဗမာ ဗမာခ်င္းပင္လွ်င္ ေဆာ္ပေလာ္တီးျခင္သည့္ သမိုင္းေတြက သက္ေသရွိေနပါ၏။
နံပါတ္(၆) အေၾကာက္တရားက ကိုယ္ပိုုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုသည့္ ဖြင့္ဆိုခ်က္ျဖစ္သည္။ ျပည္နယ္မ်ားလံုးဝကိုယ္ပိုင္အုပ္လ်ဳပ္ေရး ( Complete Autonomy )ဆိုသည္မွာ   ဗမာျပည္နယ္အစရွိသည့္ ျပည္ေထာင္စုအဖြဲ႔ဝင္ျပည္နယ္မ်ားအား ဗဟိုလ္ျပည္ ေထာင္စုအစိုးရကေသာ္၎၊  ျပည္နယ္အခ်င္းခ်င္း ကေသာ္၎၊ ျပည္နယ္ထြင္းေရးကိစၥမ်ားတြင္ ဝင္ေရာက္စြက္ဖက္ျခင္းမရ်ိေစရန္ႏွင့္ လံုးဝကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးရရွိေစရန္  အေျခံဥပေဒတြင္ အခိုင္အမာျပဌာန္းထာရွိျခင္းျဖစ္သည္။
အသစ္ျပဳျပင္ဖြဲ႔စည္းမည့္ ျမန္မာျပည္ေထာင္စုသည္ ျပည္ေထာင္စုစစ္စစ္ျဖစ္ေလရာ၊ ျပည္နယ္တိုင္းသည္ ဗဟိုျပည္ေထာင္စု ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံုအျခခံဥပေဒႏွင့္ မဆန္႔က်င္ေသာ သီးျခားျပည္နယ္ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံုအေျခခံဥပေဒရရွိရမည့္အျပင္ သီးျခားဥပေဒျပဳ လႊတ္ေတာ္၊ သီးျခားအစိုးရ၊ သီးျခားတရားရံုးမ်ား ထားရွိရေပမည္။
ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ အခြင့္အာဏာဆိုသည္မွာ ၎တို႔ျပည္နယ္အေျခအေနႏွင့္ကိုက္ညီေသာဥပေဒကို ၎တို႔ေရးဆြဲပိုင္ခြင့္၊ ျပဌာန္းပိုင္ ခြင့္၊ ၎တို႔ျပည္နယ္ကို ၎တို႔ႀကိဳက္ႏွစ္သက္သူမ်ားႏွင့္ ေရြးခ်ယ္အုပ္ခ်ဳပ္ပိုင္ခြင့္၊၎တို႔ျပည္နယ္အတြင္း တရားစီရင္ပိုင္ခြင့္မ်ား ရွိရမည္ဟု ေတာ္လွန္ေရးေခါင္းေဆာင္ေတြက ဖြင့္ဆိုၾကပါသည္။
 ဤအတိုင္းက်င့္သံုးၾကပါမူ တျပည္နယ္ႏွင့္တျပည္နယ္ အျပန္အလွန္ထိမ္းေၾကာင္းမႈျပဳႏိုင္ခြင့္မရွိေပ။ဝင္ေရာက္စြက္ဖက္ရန္လည္း အခြင့္ အေရးမရွိ။ တသီးတျခားစီရွိေနေပမည္။သာတူညီမွ်သေဘာကိုမေဆာင္။တျပည္နယ္ႏွင့္တျပည္နယ္ကသူစိမ္းဆန္သည္။ ကိုယ့္မင္းကိုယ့္ ခ်င္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရးပင္ျဖစ္ပါ၏။ ျပည္ေထာင္စုဗဟိုလ္အစိုးရ၏ လုပ္ပိုင္ခြင့္အာဏာကို ကန္႔သန္႔ထားျပီး က်န္အာဏာမ်ားကို ျပည္နယ္အစိုးရမ်ားအား ေပးအပ္ထားသည္။ စည္းေႏွာင္မႈအားမရွိသည့္ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုသည္ မၾကာမွိ ျပိဳကြဲသြားရေပလိမ့္မည္။ ဤသည္မ်ားကား ကိုေရႊဗမာတို႔၏ အေၾကာက္တရားေပတည္း။
သို႔ေသာ္ မေၾကာက္တတ္ေသာ ကိုေရႊဗမာေလးမ်ားလည္းရွိပါေသးသည္။ အေတြ႔အၾကံဳရွိသည့္ ေခတ္လူငယ္တေယာက္ကို တိုင္းရင္းသားမ်ားခြဲထြက္ေရးအေၾကာင္း တစိုးတစ ေဆြးေႏြးၾကည့္ရာတြင္ သူ႔အျမင္ကရွင္းသည္။ “သူတို႔ခြဲထြက္သြားလည္း ဘာပူစရာရွိလဲ အဘရယ္၊ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ေအးေအးေဆးေဆးေနရတာေပါ့” လို႔ ဆိုျပန္ပါသည္။ က်ေနာ္ကား ေခါင္းတညိမ့္ညိမ့္။စိတ္ေအးလက္ေအးမေနတတ္သည့္ကိုယ့္ကိုကိုယ္ပင္ အျပစ္တင္မိပါ၏။
အက်ဥ္းႏွင့္အက်ယ္
ပဋိပကၡေတြကို သဟဇာတျဖစ္ေစႏိုင္ဖို႔အတြက္ ဆရာႀကီးဦးေရႊေအာင္၏ ၾသဝါဒျဖင့္ ခ်ဥ္းကပ္ရေပမည္။ ေမတၱာဟူသည္မွာ ခ်စ္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ မိသားစုကိုခ်စ္ျခင္း၊ ေဒသကိုခ်စ္ျခင္း၊ လူမ်ိဳးကိုခ်စ္ျခင္း၊ တိုင္းျပည္ကိုခ်စ္ျခင္း စသည္ျဖင့္ တဆင့္ထက္တဆင့္ က်ယ္ျပန္႔သြားပါသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ လူမ်ိဳးကိုခ်စ္ေသာစိတ္၊ တိုင္းျပည္ကိုခ်စ္ေသာစိတ္ျဖင့္ ေတြးေခၚလုပ္ကိုင္ၾကပါက ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ ေတြးေခၚမႈ၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏လုပ္ကိုင္မႈတို႔သည္ အမွားအယြင္း မ်ားစြာနည္းပါးသြားမည္ျဖစ္ပါမည္။ ရဲေဘာ္ရဲဘက္စိတ္ဆိုသည္မွာလည္း ေမတၱာ၏ေဝါဟာရတမ်ိဳးပင္ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ လူမႈဆက္ဆံေရးနယ္ပယ္၌ ေမတၱာကိုအေျချပဳ၍ လုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ၾကရမည္ျဖစ္ပါသည္။ ေမတၱာကိုအေျချ႔ပဳရာ၌ အက်ဥ္းႏွင့္အက်ယ္ အက်ိဳးစီးပြါးျခင္း ထိပ္တိုက္ေတြ႔ဆံုပါက အက်ယ္ကို ဦးစားေပးရမည္ျဖစ္ပါသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ႏိုင္ငံေတာ္၏အက်ိဳးစီးပြားႏွင့္ ေဒသ၏ အက်ိဳးစီးပြားတို႔ ထိပ္တိုက္ေတြ႔ရာ တြင္ျဖစ္ေစ၊ ေဒသ၏အက်ိဳးစီးပြားႏွင့္ မိသားစု၏အက်ိဳးစီးပြားတို႔ ထိပ္တိုက္ေတြ႔ရာတြင္ျဖစ္ေစ၊ မိသားစု၏အက်ိဳးစီးပြားႏွင့္ မိမိ၏အက်ိဳးစီးပြားတို႔  ထိပ္တိုက္ေတြ႔ရာတြင္ျဖစ္ေစ အက်ဥ္းက အက်ယ္ကို ဦးစားေပးရမည္ျဖစ္ပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အက်ယ္ထဲ၌ အက်ဥ္းသည္ အလိုအေလ်ာက္ ပါဝင္ျပီး ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာသေဘာကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္ရာ၌ ( တဏွာမ်က္လံုး၊ မာနမ်က္လံုး၊ဒိဌိမ်က္လံုး) တို႔ျဖင့္ ျမင္ေအာင္ၾကည့္၍ မတတ္ေကာင္းေခ် လို႔ ျပဆိုပါတယ္။
လူထုေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ လက္ေတြ႔က်င့္စဥ္သည္ အက်ဥ္းႏွင့္အက်ယ္ကို အလင္းျပသည့္ သာဓကပင္ ျဖစ္ပါသည္။ျမန္ျပည္တခြင္သာယာေရးအတြက္ မိခင္၏ေမတၱာကို စေတးထားသူ၊သူမ၏အခ်စ္ကို စြန္႔လႊတ္ခဲ့သူ၊အက်ိဳးစီးပြါးကို တန္ဖိုးမထားသူ၊မတရားသည့္အမိန္႔အာဏာမ်ားကို ရိုက္ခ်ိဳးဝံ့သူ၊အစုလိုက္အျပံဳလိုက္လူသတ္ကြင္းကို ေဖါက္ထြင္းေအာင္ႏိုင္ခဲ့သူ၊ ေမာင္းတင္ထားသည့္ေသနတ္ေျပာင္းကို ညိမ့္ေညာင္းေစ သူ၊ မနာလိုသူေတြရဲ့ အမုန္းစကားေတြကို ျပံဳးရႊင္းစြာနားေထာင္ခဲ့သူ၊ အက်ယ္အတြက္ အက်ဥ္းစံသူ၊အေျပာမဟုတ္ အလုပ္နဲ႔သက္ေသျပ သူ၊ ယံုၾကည္ခ်က္အတြက္ တပါးသူအား မႏွိပ္စက္သူ၊မညွဥ္းဆဲသူ၊ မသတ္ျဖတ္သူ၊ လက္နက္မဲ့ေတာ္လွန္ေရးျဖင့္ စစ္အာဏာရွင္ႀကီးမ်ားကို ပညာေပးခဲ့သူ စသည္စသည္ျဖင့္ အက်ဥၤးထက္အက်ယ္ကို ဦးစားေပးခဲ့သည္မွာ ထင္းရွားလွပါသည္။
လက္နက္ကိုင္သူျဖစ္ေစ၊ လက္နက္မဲ့သူျဖစ္ေစ ေတာ္လွန္ေရးသမားတေယာက္သည္ မိမိ၏ေမတၱာအက်ဥ္းကို ပထမဦးစြာ ေတာ္လွန္သင့္ေပသည္။ ေမတၱာအက်ဥ္းကို ေအာင္ႏိုင္သူသည္ လူထုေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ ေပၚလြင္ထင္ရွား၍လာေပလိမ့္မည္။ကိုယ္က်ိဳး စီးပြါးသမား ငျပဴးငျပဲမ်ား၏ ေတာ္လွန္ေရးသည္ ေခတ္မရွိေတာ့ေပ။၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲႀကီးက သက္ေသျပထားျပီးျဖစ္ပါသည္။”အမွန္ တကယ္ပင္ သင္ျငိမ္းခ်မ္းေရးရလိုပါလွ်င္ အက်ဥ္းထက္အက်ယ္ကို ပို၍ ဦးစားေပးၾကပါကြယ္” လို႔သာ အၾကံျပဳလိုက္ရေပသည္။
                                                                                           IDEA vif;vif;
                                                                      (1/6/2016)


No comments:

Post a Comment