Friday, July 1, 2016

အတိတ္လြမ္းေဝဒနာႏွင့္ ျမန္မာျပည္တြင္းစစ္


ျမန္မာ့ျပည္တြင္းစစ္ကို ေျခရာေကာက္ၾကည့္ပါက အတိတ္လြမ္းေဝဒနာမွ ျဖစ္ဖ်ားခံလာျခင္းျဖစ္၏။ေရွးပေဝသနီက ဘိုးဘြားဘီဘင္ တို႔၏ ေပ်ာ္စံရာေဒသ၊စကား၊စာေပ၊အႏုပညာႏွင့္ရိုးရာဓေလ့မ်ားႏွင့္အတူ ေမ်ာပါစီးနင္းလာခဲ့ၾကသည့္ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္မွ ယိုဖိတ္လာ ျခင္းျဖစ္ေပသည္။ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးခဲ့ရသည့္ အတိတ္ကျဖစ္စဥ္မ်ားကို ျပန္လည္ေတြးမိေလတိုင္း  မွန္းဆကာတမ္းတေနျခင္းကို အတိတ္လြမ္းေဝဒနာ Nostalgia ဟု ေျပာစမွတ္ျပဳၾကပါသည္။ လူသားတဦးျခင္းစီႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အတိတ္လြမ္းေဝဒနာသည္ ကာလ၊ေဒသႏွင့္ ကိုယ္တိုင္ခံစားခဲ့ရသည့္ပေယာဂတို႔အေပၚမူတည္၍  မတူညီနိုင္သလို လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးႏွင့္တစ္မ်ိဳးတို႔သည္လည္း ကြဲျပားျခားနားပါ၏။ ျမန္မာတို႔သည္ ပထမျမန္မာအင္ပါယာအရွင္ ဘုရင္ေနာ္ရထာႏွင့္ပုဂံကို ဂုဏ္ယူဝင့္ၾကြားစြာျဖင့္ ေမာ္ကြန္းတင္ၾက၊ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာစြာျဖင့္ေဟာၾကေျပာၾကသည္။ဒုတိယတိုင္းျပဳျပည္ျ႔ုပဳဘုရင့္ေနာင္ႏွင့္ေတာင္ငူ၏ေတးရတုကဗ်ာ မ်ားျဖင့္ အမ်ိဳးဂုဏ္၊ဇာတိဂုဏ္ကို ပံုေဖၚကာ အမႊမ္းတင္ၾကပါ၏။ ထို႔အျပင္ တတိယတိုင္းျပဳျပည္ျပဳဘုရင္ဦးေအာင္ေဇယ်၏ ရတနာသိခၤမွ ဝါးရင္းတုတ္မ်ားအေၾကာင္းႏွင့္ေရႊဗဟိုလ္စည္အလြမ္းေတးမ်ားကိုလည္းယေန႔ထိ သီဆိုေရးဖြဲ႔လွ်က္ပင္ရွိၾကပါသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ရဲစြမ္းသတၱိႏွင့္လြတ္လပ္ေရး၊ပင္လံုႏွင့္စတုတၳျမန္မာျပည္သမိုင္းသည္လည္း ယေန႔တိုင္းသားျပည္သူအား လံုး၏ ႏွစ္လံုးသားတြင္ စြဲကပ္ေနဆဲပင္။သူ႔စြမ္းသူ႔အင္ႏွင့္ျပည့္စံုသည့္ ဤကမ႓ာေပၚကမဟာလူသားမ်ားအား ဂုဏ္ျပဳေထာပနာ ျပဳျခင္းသည္ မဂၤလာတပါးျဖစ္ေသာ္လည္း လူသားတိုင္းကႀကိဳဆိုလက္ခံႏိုင္ပါ၏ေလာ။က်ေနာ္ေတြးေတာၾကည့္မိသည္။
တခ်ိန္တည္းမွာပင္ အမိေျမဖြား ရွမ္း၊ကခ်င္၊ကရင္၊မြန္ႏွင့္ရခိုင္စသည့္ ညီေနာင္ဖြားတို႔သည္ကား ဘုရင္ေနာ္ရထာအား ပုဂံကိုလိုနီအျဖစ္ ကဗ်ည္းတင္ၾကသည္။ ဘုရင့္ေနာင္ႏွင့္အေလာင္းဘုရားကို ဗမာဖက္ဆစ္ဝါဒီဟူ၍ ခံယူထားၾကသည္ကို ေလ့လာဖတ္ရႈရျပန္ပါသည္။ အေလာင္းဘုရား၊ဘုရင့္ေနာင္ႏွင့္အေနာ္ရထာေခတ္တို႔ကို ေက်ာ္လြန္၍ ထီးျပိဳင္၊ နန္းျပိဳင္ ကိုယ္ပိုင္ေခတ္ကို တမ္းတေနၾကပါ၏။ ကိုယ့္ဘုရင္၊ကိုယ့္ေစာ္ဘြား၊ ကိုယ့္ဒူးဝါး၊ကိုယ့္ေစာဖ်ာ၊ ကိုယ့္ေစာ္ကဲႏွင့္ ကိုယ့္ေတာင္ပိုင္ ရမ္အုပ္မ်ားကို တင္ေျမွာက္၍ ကိုယ့္ထီး၊ကိုယ့္နန္း၊ ကိုယ့္ေဟာ္၊ကိုယ့္ၾကငွန္းႏွင့္ ထီးျဖဴေဆာင္း။ ေရႊထီးေဆာင္း၊ေရႊဓါးလြယ္ကိုင္၊ ေငြဓါးလြယ္ကိုင္  အေဆာင္အေယာင္အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ သီးျခားလြတ္လပ္စြာ အုပ္ခ်ဳပ္ေနထိုင္ လာခဲ့ၾကေသာ ေခတ္တို႔အား မွန္းဆကာ တမ္းတေနၾကသည့္  အတိတ္လြမ္းေဝဒနာတို႔သည္လည္း ယေန႔တိုင္လြမ္းျခံဳေနဆဲ ပင္ျဖစ္ပါသည္။သို႔ေသာ္  ပင္လံုေျမတြင္   ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံအျဖစ္ ပဋိဥာဥ္ျပဳခဲ့သည့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္းဆန္းႏွင့္ သူ၏ေရာင္းရင္းမ်ားကိုမူ ျငဴစူမႈကင္းၾကပါ၏။

ဤဆန္႔က်င္ဘက္အေျခအေနႏွစ္ရပ္သည္ ဟိုေခတ္ဟိုအခါက ဂလိုဘယ္လိုက္ေဇးရွင္း၏ရလာဒ္ျဖစ္ေပမည္။ ေရွးေခတ္လူ႔ေဘာင္၏ ဖြဲ႔စည္းပံုႏွင့္ လူသားမ်ားရွင္သန္ရပ္တည္ရန္အတြက္ လိုအပ္ခ်က္လည္းျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ ယုတၱိေဗဒျဖင့္ဆင္ျခင္ၾကည့္ရပါမူ ေရွးပေဝသနီလူသားမ်ား၏ေန႔တဓူဝတိုက္ပြဲမ်ားတြင္ အစုအဖြဲ႔၏အင္အားႀကီးငယ္ေပၚမူတည္၍ အရံႈးႏွင့္အႏိုင္ကို ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾကပံုရွိပါသည္။ ဤအေျခအေနသည္ လူသားနိယာမႏွင့္လူသားမ်ား၏အခြင့္အေရးမ်ားကို ပံုေဖၚႏိုင္ခဲ့သည့္ ကမ႓ာ့ကုလသမဂၢႀကီးေပၚေပါက္မလာခင္အထိျဖစ္ႏိုင္ေပသည္။ ယေန႔ေခတ္ တကမ႓ာလံုးဆိုင္ရာ သုေတသနပညာရွင္ တို႔ကမူ အဂၤလိပ္၊အီတလီ၊ဂ်ာမဏီ၊အီဂ်စ္ႏွင့္ျပင္သစ္ စသည့္အမည္နာမမ်ားမေပၚမီ ဤေဒသမ်ားမွ လူသားမ်ား၏ ေနမႈထိုင္မႈစရိုက္ လကၡဏာႏွင့္ ဓေလ့ထံုးတမ္းစဥ္လာတို႔ကို မွန္းဆတမ္းတကာ ့ ေျမလႊာအထပ္ထပ္တို႔အား တူးဆြ၍ ပန္းခ်ီေရးစုတ္တံေလးမ်ားျဖင့္ ပြတ္သပ္ကာအေျဖရွာေနၾကဆဲျဖစ္သည္။ မတူကြဲျပားသည့္အတိတ္လြမ္းေဝဒနာမ်ားသည္ ပင္ကိုယ္စိတ္မေနာကို ခ်ယ္လွယ္စိုးမိုးလာၾကေသာအခါ တဦးႏွင့္တဦးသည္ အစာမေၾကျဖစ္လာၾကေပ၏။ အမ်ိဳးအႏြယ္တစုႏွင့္တစုသည္လည္း ဖီလာကန္႔လန္႔ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္အျဖစ္ သတ္မွတ္လာခဲ့ၾကပါေတာ့သည္။ဤတြင္ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာစြဲျမဲယံုၾကည္လာခဲ့ၾကသည့္ ယဥ္ေက်းမႈအမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔သည္ ထိပ္တိုက္တိုးလာၾကရာမွ အခ်င္းခ်င္း တင္းမာမႈ မ်ားျဖစ္ေပၚလာရေပသည္။
အခ်ိန္ၾကာလာသည္ႏွင့္အမွ် ကိုယ့္လူမ်ိဳး၊ ကိုယ့္ဓေလ့၊ကိုယ့္၇ိုးရာ၊ ကိုယ့္စာေပ၊ကိုယ့္စကားႏွင့္ကိုးကြယ္ရာဘာသာတို႔ တည္ရွိရာ ကိုယ့္ေမြးရပ္ေဒသကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးလာၾကသည္။မိမိ၏ဌာေနကိုအစြဲျပဳ၍ အျမန္တႏိုးတန္ဖုိးထားၾကရာမွ ဇာတိတဏွာတို႔သည္လည္း အားေကာင္းေမာင္းသန္ျဖစ္ေပၚလာၾကျပန္ပါသည္။ ဤဇာတိတဏွာဟုဆိုအပ္ေသာ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္တို႔သည္ ေန႔တဓူဝ လႈပ္ရွားရုန္း ကန္ၾကရာတြင္ အခ်င္းခ်င္း တိုးမိတိုက္မိၾကရာမွ   အမ်ိုးသားေရးတိုက္ပြဲ အျဖစ္သို႔ ေပါက္ကြဲသြားရျခင္း ျဖစ္ေလသည္ ဟု ကမ႓ာ့သုေတသီတို႔၏ဇယားမွာ ေကာက္ခ်က္ဆြဲထားၾကပါသည္။
မည္သို႔ဆိုေစ၊ အတိတ္ကို ျပဳျပင္ျခင္းငွာမစြမ္းႏိုင္ေပ၊ သို႔တေစ ပစ္ပယ္ထားရန္လည္းမသင့္၊ ျငင္းခံုေနျခင္းျဖင့္လည္း စစ္မီးမပြားေစရန္လို အပ္ပါသည္။မိမိအာဏာတည္ျမဲေရးအတြက္လည္း အတိတ္ကိုအသံုးမခ်သင့္ေပ။ အတိတ္ကိုစီစစ္၍ ပိုေကာင္းသည့္မနက္ျဖန္ကို ဖန္တီးႏိုင္ရန္ ၾကံစည္အားထုတ္သင့္ပါသည္။အျခားတဖက္တြင္လည္း အတိတ္လြမ္းေ၊ဒနာမ်ားသည္ ယေန႔ေခတ္ ဂလိုဘယ္လိုက္ ေဇးရွင္းႏွင့္ ထိပ္တိုက္တိုးေခြ႔ေန     ၾကရသည္ကိုလည္း သတိမူၾကရပါဦးမည္။။ဥပမာျပဳရပါလွ်င္ ခ်ိုဳမိုင္မိုင္သည္ ျမန္မာကေလးငယ္မ်ား၏ရိုးရာအဆိုႏွင့္အကျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္းယေန႔မ်ိဳးဆက္သစ္တို႔သည္အိုဗာဂန္းနက္စတိုင္ျဖင့္ ျမိဳင္ျမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္ႀကီး အသံုးေတာ္ခံေန ၾကပါျပီ။ ခ်ိုမိုင္မိုင္သည္ ဘယ္ဝယ္ဆီသို႔ေရာက္သြားေလသနည္း၊ေပ်က္ကြယ္၍ သြားျပီေလာ၊ မေတြးေတာတတ္ေတာ့ေပ။ အကယ္၍သာ အတိတ္လြမ္းေဝဒနာရွင္တို႔သည္  အိုဗာဂန္းနက္စတိုင္ကို လက္မခံႏိုင္လိုၾကပါလွ်င္ တကိုယ္တည္းဘဝျဖင့္သာ ေတာခိုရန္ရွိပါေတာ့သည္။
အိုဗာဂန္းနက္စတိုင္ကဲ့သို႔ပင္ တီရွပ္ႏွင့္ ေဘာင္ဘီသည္လည္း ကမ႓ာ့ေနရာအႏွံ႔အျပားမွာ ေနရာယူထားၾကပါျပီ။ ျမန္မာ့ရိုးရာ ပုဆိုးႏွင့္ ထမီတို႔သည္လည္း ကန္ထုတ္ျခင္းခံေနရပါ၏။ အနာဂတပညာရွင္တို႔၏ေဟာစတမ္းတြင္ ကမ႓ာလံုးဆိုင္ရာလူေနမႈစတိုင္ (Global Life Style) တစ္ခု ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္ေနျပီး မေရွးမေႏွာင္းကာလမွာပင္ ယဥ္ေက်းမႈဆိုင္ရာအမ်ိဳးသားေရးဝါဒ ေပၚထြက္လာလိမ့္မည္ဟူ၍လည္း နိမိတ္ယူထားၾကပါသည္။
အမွန္တြင္မူ ဤဂလိုဘယ္လိုက္ေဇးရွင္းေခတ္မတိုင္မွီကတည္းကပင္ ျမန္မာျပည္တြင္ ယဥ္ေက်းမႈဆိုင္ရာအမ်ိဳးသားေရးဝါဒ တိုက္ပြဲ မ်ား ျပင္းထန္လာချ့ဲခင္းျဖစ္သည္။ တိုင္းရင္းသား(၁၃၅)မ်ိဳးေနထိုင္သည့္ဗဟုယဥ္ေက်းမႈလူ႔အဖြဲ႔အစည္း (Multi Cultural Society) ဟုဆိုအပ္ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ပေဒသာစံုယဥ္ေက်းမႈ (Diversity of Culture) ၏ တန္ဘိုးကို နားမလည္ႏိုင္ခဲ့ျခင္းမွာ လြန္စြာဝမ္းနည္းေက်ကြဲဘြယ္ရာ ေကာင္းလွေပသည္။ လူမ်ိဳးေပါင္းစံုႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈမ်ိဳးစံုျဖင့္ အလွၾကြယ္သည့္ သဘာဝပန္းဥယဥ္ႀကီးအား ယေန႔ စီးပြါးေရး ဂလိုဘယ္လိုက္ေဇးရွင္းႀကီးတြင္ ခင္းက်င္းျပသႏိုင္ရန္အတြက္ အဓိကလိုအပ္ခ်က္သည္ ျမန္မာ့ျငိမ္းခ်မ္းေရး ျဖစ္ပါ၏။ ေဘးအႏၲရာယ္ကင္းရွင္းဇံုအျဖစ္ပံုေဖၚ၍ အမိျမန္မာျပည္ကို ကမ႓ာ သို႔ေၾကျငာသင့္ၾကပါၿပီ။ပထမဦးစြာ အတိတ္လြမ္းေဝဒနာကိုေက်ာ္၍ ပိုမိုေကာင္းမြန္သည့္ မနက္ျဖန္ကိုေမွ်ာ္ၾကည့္ၾကေစျခင္ပါ ေတာ့သည္။ ပိုမိုေကင္းမြန္သည့္မနက္ျဖန္ေပါင္းမ်ားစြာကို တည္ေဆာက္ျခင္းျဖင့္ ျမန္မာ့ျငိမ္းခ်မ္းေရးကို ခ်ဥ္းကပ္သင့္ၾကေပသည္။


No comments:

Post a Comment